RSS

2012. szeptember 6., csütörtök

Megérkeztem :)

Régóta nem írtam már nektek, aminek két oka is volt. Az egyik, hogy még nem kötötték be hozzánk az internetet és ha volt is hozzáférhetőségem, értelemszerűen a családommal beszéltem. A másik pedig, szerettem volna élményeket gyűjteni és egy hosszabb posztot írni sok pici helyet.

Augusztus 24-én érkeztem meg a Billund-i reptérre, ahol a blog névadója Legoland is található. Ahogy kiléptem a dán levegőre, egyből megcsapott a tenger illata, és az a hűvös de nagyon frissítő szél. Ez után felszálltunk a buszra, amivel eljutottunk az én városomba Koldingba (ejtsd: Koling), ahol az állomáson már a Buddie-nk várt. Dániába ez így szokás, hogy a felsőbb évesekből önkéntesen kiválasztanak diákokat, akik úgy mint felelősek/segítői lesznek az érkező új diákoknak. Ez nekem sokat segített, mert nem éreztem magam az elején annyira elveszettnek. Először be kellett mennünk a suliba, elhozni a lakás kulcsunkat, kaptunk hála isten ágyneműt, huzattal együtt. Tudni kell, hogy ha nem ezzel a programmal mentek, ne számítsátok semmi ilyenre. A lakásokba nincs bútor, de ágy se, konyhai felszerelésről ne nagyon álmodozzatok. Mi szerencsések voltunk, mert nekünk biztosítottak szinte mindent, de más diákok számára rengeteg second-hand bolt található itt konyhai felszereléssel és bútorral is (Pl.: Igen = dánul az újra szót jelenti).



A sulitól fél percre egy garzonba lakunk a szobatársammal, ahol van saját fürdőnk kis konyhánk, és egy szoba ahol  értelemszerűen alszunk. Itt Koldingban nincsenek kollégiumok, hanem a diákokat ilyen lakóparkosított garzonokba helyezik el, természetesen magasabb árért is. A mi lépcsőházban lakik majdnem az összes Erasmusos diák, így egyre többet tudok belőlük megismerni, majd barátokká válni. 





Az első héten úgy nevezett introduction week volt, amit igazán élveztem, mert megismerkedhettünk a tanárokkal, részt vehettünk több dán nyelv órán is, tartottak a kultúrájukról előadást, továbbá két itt tanuló diák is az itteni életéről. Látszott, hogy sokat törődnek velünk, jól szervezett a dolog.  Megkaptuk az iskolai rendszerekbe való belépési jogokat is, továbbá egy hatalmas mappa iratot, ami a letelepedési engedélyhez kellett. Egyik nap kivittek minket egy tóhoz, ami körül játszótér és természetesen park található. Itt ingyen incsi-fincsi hotdogokat kaptunk a sulitól, vízzel meg gyümölccsel együtt :).





A hét lezárása képen pedig volt egy úgy nevezett sparkling dinner, ami szintén hatalmas zabálásba torkollott :D De erről szeretnék majd egy külön cikket írni, mert annyira élveztem, és zseniális ötletnek tartom, hogy akár, otthon is alkalmazhatnák ezt :) A vacsora után pedig az iskolában található bár/discoban volt egy hatalmas buli, ahol nagyon jól éreztük magunkat :) Magáról az iskoláról, meg Koldingról szintén szeretnék egy-egy külön bejegyzést készíteni, feltéve ha az égiek és a net szolgáltató úgy akarja hogy legyen otthon is internetünk :)

Egy szó mint száz, eddig nagyon szeretek itt lenni, nem hiányzik Magyarország, főleg nem az ottani oktatási rendszer, se a koszos büdös homelessekkel teli utcák, és a depressziós mosolytalan emberek. Még mindig szeretek magyarnak lenni, de itt Dániában :)

Meséljetek nektek milyen volt az iskola kezdés? Vagy aki részt vett már ilyen programban neki milyen volt?

Ölel titeket,

Bunny


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése